5 клас. Пізнаємо природу

08 лютого 2024 р.

Світ живих організмів



06 лютого 2024 р.

Значення та охорона повітря. Земля - унікальна  планета.
  1. 09.01 год  Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
  2. Опрацювати  § 42
  3. Повторити  § 32 - 41
  4. Відео на допомогу "Властивості та значення повітря"
  5. Виконати тест "Водна і повітряна оболонка Землі"


01 лютого 2024 р.

Вплив погоди на життя, здоров'я та господарську діяльність людини. Небезпечні погодні явища
  1. 13.55 год Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
  2. Опрацювати § 41.


30 січня 2024 р.

Види опадів. Клімат. Повітря і погода. Прогноз погоди.
  1. 09.01 год  Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
  2. Опрацювати  § 39, 40.
  3. Виконати завдання "Робота у групі" (с. 131 та с. 134)
  4. Виписати у зошит визначення термінів: тропосфера, стратосфера, клімат, циклон, антициклон,  погода.


25 січня 2024 р.

Склад і властивості повітря
  1. 13.55 год Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
  2. Опрацювати § 38.
  3. Відео на допомогу "Повітря. Властивості повітря"
  4. Виконати тестові завдання "Повітря"


19 грудня 2023 р.

Розподіл води по поверхні Землі
  1. 09.01 год  Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
  2. Опрацювати  § 32,33.
  3. Відео на допомогу "Вода в природі"


14 грудня 2023 р.


28 листопада 2023 р.

Умовні знаки фізичної карти. Масштаб карт і глобусів.
  1. 09.01 год. Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh
  2. Опрацювати § 26.
  3. Відео на допомогу "Про що розповідають карти" "Електронні карти"
  4. Щоб краще знати карту України пограйте у гру "Відшукай область"
  5. Використовуючи карту  "Фізична карта України", запишіть у зошит відповіді на запитання:
    • Які форми рельєфу (гори, височини, рівнини) переважають на території України?
    • Які форми рельєфу (гори, височини, рівнини) переважають на території нашої області? За шкалою висот визнач їх висоти.
    • Які великі річки протікають через нашу область?


23 листопада 2023 р.

Яку форму має Земля. Зображення Землі на глобусі та географічній карті. Основні напрямки на глобусі та карті.



21 листопада 2023 р.

Руйнування гірських порід
  1. Опрацювати  § 24.
  2. Виконати тестові завдання 


07 листопада 2023 р.

Пізнаємо будову речовини
  1. Повторити  § 11-19
  2. Виконати контрольний тест "Пізнаємо будову речовини"


02 листопада 2023 р.

Вода як розчинник. Розчини в природі, побуті та організмі людини. Приготування та вивчення розчинів.
  1. 10 год.    Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh 
  2. Домашнє завдання. Опрацювати  § 18,19.


17 жовтня 2023 р.

Різноманіття речовин, їхні властивості та застосування
  1. 09.01  Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh
  2. Відео на допомогу "Різноманітність речовин"
  3. Домашнє завдання. Опрацювати § 13


12 жовтня 2023 р.

Частинки речовини - атоми та молекули
  1. 10 год.  Відеоурок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh 
  2. Домашнє завдання. Опрацювати  § 12.



26 вересня 2023 р.

Вимірювальні прилади та інструменти
  1. 09.01  Відеоурок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh
  2. Домашнє завдання. Опрацювати § 7


07 вересня 2023 р.

Як стати винахідником
  1. 10 год.  Відеоурок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh 
  2. Домашнє завдання. Опрацювати  § 2.



05 вересня 2023 р.


Як наука змінює світ













23 травня 2023 р.

Чому важливе біорізноманіття




11 травня 2023 р.  

  1. 13.55 год. Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
  2. Опрацювати § 63, відео


09 травня 2023 р.

Які навички сприяють здоров'ю. Як ми рухаємось і чи достатньо.
  1. Хвилина мовчання
  2. 09.01 год. Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
  3. Опрацювати § 61, 62, відео "Тарілка здорового харчування"

27 квітня 2023 р.

Які загадки приховують органи чуття
  1.  Опрацювати  відео "Як працюють органи чуття"
  2.  Опрацювати § 59. 
  3.  Якщо виникнуть запитання, пишіть у Viber.


25 квітня 2023 р.

Хто керує процесами в нашому тілі.
  1. Хвилина мовчання
  2. 09.01 год. Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
  3. Опрацювати § 58, відео "Як працює мозок"
  4. Для бажаючих "Гімнастика для мозку".   Урок 3      Спробуйте!



13 квітня 2023 р.

Як рухається кисень і поживні речовини в нашому організмі.
  1. 12.05 год. Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
  2. Опрацювати § 54, 55; відео за посиланням 
  3. Виконайте завдання "Як фізичне навантаження впливає на роботу серця" (с. 211-212)


06 квітня 2023 р.

Виконати в робочому зошиті завдання з § 52, дати письмово відповіді на запитання після цього параграфа.


04 квітня 2023 р.

Чим ми завдячуємо тваринам
  1. Опрацювати відео "Чим ми завдячуємо тваринам"
  2. Опрацювати § 51.
  3. Створіть схему "Патенти природи" в робочому зошиті.
  4. Повторіть § 39 - 50.


23 березня 2023 р.

Як доглядати за домашніми тваринами
  1. Опрацювати відео "Як доглядати за домашніми тваринами"
  2. Опрацювати § 50.
  3. Створіть пам'ятку догляду за обраною вами твариною і запишіть в робочий зошит.

21 березня 2023 р.

Які таємниці приховують хордові тварини
  1. Хвилина мовчання
  2. 09.01 год. Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги та при наявності світла)
  3. Опрацювати § 49.
  4. Обери хребетну тварину, яка мешкає у твоїй місцевості. Опиши її за зразком.
  • Яка її назва?
  • До якої групи тварин належить?
  • Де вона живе?
  • Чим живиться?
  • Як її можна впізнати?
  • Яка роль тварини у природі і житті людини?
  • Цікавий факт про тварину.


09 березня 2023 р.

Хто з рослин є нашими сусідами
  1. Опрацювати відео "Пристосування до життя та різноманітність рослин"
  2. Опрацювати § 46
  3. Виконати завдання на с. 177-178. 
  4. Виконати завдання 3 на с. 179 (письмово)

07 березня 2023 р.

Що об'єднує та відрізняє голонасінні та покритонасінні рослини.
  1. Хвилина мовчання
  2. 09.01 год. Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги та при наявності світла)
  3. Практична робота. Визначення представників різних груп рослин.
Мета. Навчитися визначати, до якої із груп рослин належать дані представники рослин.
Обладнання: фотографії рослин.
Хід роботи.
1. Розгляньте фотографії рослин.





2. Визначте, до якої з груп рослин (водорості, мохи, хвощі, плауни, папороті, голонасінні, покритонасінні) вони належать.
3. Заповніть таблицю

Група рослин

Номер рослини

Де поширені

Корені

(є, немає)

Листки (є, великі, малі)

Розмножуються (спорами, насінням)

Квітки та плоди (є, немає)

Водорості

 

 

 

 

 

 

Мохи

 

 

 

 

 

 

Хвощі

 

 

 

 

 

 

Плауни

 

 

 

 

 

 

Папороті

 

 

 

 

 

 

Голонасінні

 

 

 

 

 

 

Покритонасінні

 

 

 

 

 

 


Використані джерела:
1. http://8next.com/botan/5638-botan_204.html
2. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSzE-eVqEQb_fr5VfeDIF_IU-wTHvoD7AUqCg&usqp=CAU
3. https://miyklas.com.ua/p/biologiya/6/riznomanitnist-roslin-401681/vodorosti-402190/re-a4d50078-98be-4766-bbf3-375210ea862f
4. https://vseosvita.ua/library/embed/0100fzhm-f1a0.doc.html
5. https://pibig.info/145126-sporonosnyj-kolosok.html


23 лютого 2023 р.

Чим відрізняються гриби та лишайники від інших організмів
  1. 14.00 год. Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги та при наявності світла)
  2. Опрацювати  § 47
  3. Виконати тест "Гриби"


21 лютого 2023 р.

Чим особливі віруси та де вони "живуть"
  1. Хвилина мовчання
  2. 9.01 год. Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги та при наявності світла)
  3. Виконати тест  "Бактерії"
  4. Опрацювати  § 41-42,    матеріал на дошці "Віруси"


14 лютого 2023 р.

Як живуть і чим відрізняються клітини різних організмів
  1. Опрацювати  § 40


09 лютого 2023 р.

Які особливості будови різних груп організмів
  1. 14 год  Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги та при наявності світла)
  2. Опрацювати  § 39

07 лютого 2023 р.

Урок узагальнення
  1. Хвилина мовчання
  2. Повторіть § 30 - 37
  3. Виконайте завдання 1 - 5 (с. 141) в робочому зошиті.
  4. Виконайте тест "Водна та повітряна оболонка Землі"

02 лютого 2023 р.

У чому унікальність планети Земля
  1. Опрацювати  § 37.
  2. Відео на допомогу "У чому унікальність планети Земля"



31 січня 2023 р. 

Чи міститься повітря у ґрунті. Чим небезпечні природні явища.


26 січня 2023 р.

Якою буває погода
  1. 14 год  Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги та при наявності світла)
  2. Опрацювати  § 35.
  3. Перегляньте відео "Погода"   або "Якою буває погода"
  4. Виконати спостереження за погодою протягом тижня. Результати спостережень записати у таблицю:

Дата

Температура

Стан неба

Напрям вітру

Опади

26.01

 

 

 

 

27.01

 

 

 

 

28.01

 

 

 

 

29.01

 

 

 

 

30.01

 

 

 

 

31.01

 

 

 

 

01.02

 

 

 

 







24 січня 2023 р.

Які властивості має повітря
  1. Опрацювати  § 34.
  2. Перегляньте відео "Властивості та значення повітря"  
  3. Дайте письмову відповідь на запитання "Як зберегти повітря чистим у моєму населеному пункті?"




29 грудня 2022 р.

Води суходолу
  1. Опрацювати  § 32.
  2. Перегляньте відео "Річки України" .

27 грудня 2022 р.

Як досліджують океани
  1. Опрацювати  § 31.
  2. Перегляньте відео. Які висновки ви зробили для себе? Запишіть їх у коментарях до цієї сторінки.

20 грудня 2022 р.

Розподіл води по поверхні Землі
  1. 09.01 год  Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
  2. Опрацювати  § 30.
  3. Відео на допомогу "Вода в природі"

15 грудня 2022 р.

13 грудня 2022 р.

Узагальнення " Як виникла Земля. Земля на глобусі і карті. Суходіл на Землі". 

08 грудня 2022 р.

Які особливості рельєфу України.
  1. 14 год  Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
  2. Опрацювати  § 29.
  3. Відео на допомогу  "Рельєф України", "Низовини", "Височини""Гори", "Вплив на рельєф"
  4. Повторити § 19 - 29

06 грудня 2022 р.

Які бувають форми поверхні суходолу Землі.
  1. 09.01 год  Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
  2. Опрацювати  § 28.
  3. Відео на допомогу "Основні форми рельєфу",    "Гори",     "Рівнини"
  4. Скласти карту пам'яті "Форми рельєфу
Приклад  карти пам'яті 

01 грудня 2022 р.

Чим представлений суходіл Землі.
  1. Опрацювати  § 27.
  2. Підготувати розповідь про материк
  3. Цікаве відео "Суходіл"
  4. Гра  "Карта"

29 листопада 2022 р.

Практична робота 4. Визначення відстаней між об'єктами на карті і глобусі за допомогою масштабу. 
  1. Повторити § 25. 
  2. Виконати письмово завдання 3, 4 на с. 94

24 листопада 2022 р.

Який буває масштаб карти
  1. 14 год  Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
  2. Опрацювати § 25
  3. Відео на допомогу "Масштаб", "Визначення відстаней за допомогою лінійного масштабу"
  4. Виконати тест "Масштаб"

22 листопада 2022 р.

Про що розповідають географічні карти
  1. 09.01 год  Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
  2. Опрацювати § 24
  3. Відео на допомогу "Про що розповідають карти" ,   "Електронні карти"
  4. Щоб краще знати карту України пограйте у гру "Відшукай область"
  5. Використовуючи карту  "Фізична карта України", запишіть у зошит відповіді на запитання:
  • Які форми рельєфу (гори, височини, рівнини) переважають на території України?
  • Які форми рельєфу (гори, височини, рівнини) переважають на території нашої області? За шкалою висот визнач їх висоти.
  • Які великі річки протікають через нашу область?

17 листопада 2022 р.

Які є способи зображення Землі
  1. Опрацювати § 23
  2. Цікаве відео   "Способи зображення Землі"

15 листопада 2022 р.

Яку форму і розміри має Земля
  1. Опрацювати § 22
  2. Визначити, на скільки екваторіальний радіус більший за полярний.
  3. Використовуючи діаграму Венна, порівняй паралелі і меридіани. Зроби відповідний малюнок у зошиті.

10 листопада 2022 р.

Як утворюються гірські породи
  1. 12.10 год.   Виконати тест "З чого складається Земля"
  2. 12.20 год.   Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
  3. Опрацювати § 21
  4. Відео на допомогу "Мінерали та гірські породи""Корисні копалини і їх види", "Метали та неметали"

08 листопада 2022 р.

З чого складається Земля
  1. 09.01 год  Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
  2. Опрацювати § 20
  3. Відео на допомогу  "Внутрішня будова Землі""Земна кора",    "Мантія",   "Ядро""Геосфера Землі"


03 листопада 2022 р.

Як виникла планета Земля.
  1. Опрацювати § 19
  2. Виконати письмово завдання 6 (с.70)

01 листопада 2022 р.


27 жовтня 2022 р.

Скільки є речовин

14.00 год  Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
Опрацювати § 15. Виконати завдання 4 (с. 66)

25 жовтня 2022 р.

Як приготувати та розділити розчини. Практична робота № 3. Дослідження розчинності речовин. розчинних і нерозчинних речовин фільтруванням.

09.01 год  Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)

20 жовтня 2022 р.

Що таке розчинні та нерозчинні речовини

  • Опрацювати § 15

18 жовтня 2022 р.

Практична робота 2. Спостереження явищ дифузії та випаровування.

Мета: дослідити явища дифузії та випаровування, визначити чинники, які впливають на їх швидкість

Обладнання і матеріали: акварельні фарби (можна взяти розчин йоду або зеленки), пензлик, альбомні аркуші паперу, мандаринки, піпетка, склянки, холодна і гаряча вода, медичний спирт або парфуми.

Хід роботи:

 

Завдання 1. Намалюй на альбомному листі будь – яку геометричну фігуру. Чистим  пензликом з водою намочи її. Після цього крапни на фігуру фарбу. Опиши що відбувається?

Відповідь: На папері я намалював (-ла) таку фігуру як _______________,змочив (-ла) її водою і крапнув (-ла) фарбу. Я спостерігав (-ла) як _____________________________________________. Це явище називається ________________________

 

Завдання 2. Зніми шкірку з мандарини (або пшикни в кімнаті в повітря парфуми) . Що ти відчуваєш? Поясни поширення запаху (чому так відбувається?).

Відповідь: Поширення запаху мандарини (парфумів) в повітрі – це __________________. Запах поширився _______________ (швидко чи повільно?). Так відбулося тому, що _____________________________________________________________________________.

 

Завдання 3. Приготуй 2 склянки: з холодною та гарячою водою. Капни фарбою у кожну склянку. Опиши що спостерігаєш і поясни чому так відбувається.

Відповідь: Я спостерігаю що вода у склянці стає ____________. Це відбувається явище ____________. Швидше зафарбувалася ______________ вода і стала однорідною. Так відбулося тому, що молекули води при _______________ температурі рухаються ___________________. Отже на швидкість _______________ впливає температура.

 

Завдання 4.  У склянку налий теплої води. Накрий склянку папером. Опиши що відбувається.

Відповідь: Я спостерігаю, що папір стає ______________, на ньому осідають ____________ _________. Це явище називається _________________.

 

Завдання 6. За допомогою піпетки нанеси на папірець дві краплини води і спирту. Спостерігай, яка крапля швидше випарується.

Відповідь: Швидше випарувалася крапля _________________. Отже швидкість випаровування залежить від природи речовини.

 

Завдання 7. Піпеткою нанеси на папір дві краплі води. Одну з них розітри тупим кінцем олівця, збільшивши площу вільної поверхні для випаровування, іншу не чіпай. Поспостерігай яка крапля швидше випарується.

Відповідь: Швидше випарувалася _______________________. Отже швидкість випаровування залежить від площі поверхні рідини.

 

Висновок. (Дай відповіді на питання.)

Питання 1. Що таке дифузія?

Питання 2. В рідинах чи газах відбувається швидше дифузія?

Питання 3. Як залежить швидкість дифузії від температури?

Питання 4. Від чого залежить швидкість випаровування речовини? 

13 жовтня 2022 р.

14 год  Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)

Опрацювати § 14. Як виміряти масу
За бажанням виготовіть  саморобні терези.

11 жовтня 2022 р.

09.01 год  Онлайн-урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)


29 вересня 2022 р.

  • Опрацювати § 9
  • Написати в зошит відповідь на запитання 2 на с. 38

27 вересня 2022 р.

  1. Опрацювати § 8. Із чого все складається.
  2. Виготовити моделі молекул.
 

15 вересня 2022 р.

Чого навчились

  1. Подивіться чи ви склали та заповнили в робочому зошиті за 13 вересня табличку

Фізична величина

Позначення

Одиниці вимірювання

Прилади для вимірювання

1

Довжина, відстань

L

м (метр)

Лінійка, метр, рулетка, вимірювальна стрічка

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 


 2.  Перевірте гіпотези - завдання 3 на с.22. Результат опишіть в робочому зошиті.
3. Виконайте завдання 4 на с. 22 . Результати запишіть у робочий зошит.
4.  Виконайте тести 1-5 на с.24. Відповіді запишіть у робочий зошит.
5. Надішліть фотографію виконаної роботи на e-mail: tsma7@ukr.net


13 вересня 2022 р.

Що таке фізичні величини і як їх вимірювати


08 вересня 2022 р.

Науковий метод пізнання

  1. Опрацюйте відео "Науковий метод пізнання"
  2. Прочитайте § 3 у підручнику

06 вересня 2022 р.

Як  зробити  відкриття

  1. 9.00 - 9.01 Загальнонаціональна хвилина мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії рф проти України 
  2. Переглянути відео "Патенти природи. Винаходи та відкриття"

  3. Прочитати § 2
  4. Напишіть у зошиті незвичні способи використання ложки.


01 вересня 2022 р.


Як наука змінює світ

1 коментар:

  Поради учням на дистанційній формі навчання      (https://vezha.ua/wp-content/uploads/2020/03/ Znimok-ekrana-2020-03-22-o-17.26.50.png)   ...