7 клас. Фізика

 06 лютого 2024 р.

Розв'язування задач
  1. 12.05 год.   Онлайн- урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh
  2. Дати усно відповіді на запитання 1- 8 (с. 158)
  3. Виконати письмово завдання 1 - 5 (с. 158), 1,2, 5 (с. 162)


05 лютого 2024 р.

Розв'язування задач
  1. 09.01 год.   Онлайн- урок за посиланням https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh
  2. Повторити § 22 - 30
  3. Виконати завдання



29 січня 2024 р.

Тертя. Сила тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Тертя в природі й техніці. 
  1. Опрацювати відео "Тертя. Сила тертя"   
  2. Прочитати § 29 
  3. Виконати завдання "Тертя"




16 січня 2024 р.

  1. 12.05 год. Онлайн-урок  https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності тривоги).
  2. Опрацювати 


18 грудня 2023 р.

  1. 09.01 год. Онлайн-урок  https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності тривоги).
  2. Виконати завдання https://justclass.com.ua/hw/4793c37d

5 грудня 2023 р.

  1. 12.05 год. Онлайн-урок  https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності тривоги).
  2. Опрацювати відео "Інерція та інертність"

20 листопада 2023 р.

Домашнє завдання https://justclass.com.ua/hw/3752aa6d

14 листопада 2023 р.

  1. 12.05 год. Онлайн-урок  https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності тривоги).

06 листопада 2023 р.
  1. Опрацювати відео "Коливальний рух"
  2. 09.20 год. Онлайн-урок  https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності тривоги)





24 жовтня 2023 р.
  1. 12.05 год. Онлайн-урок  https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності тривоги).


16 жовтня 2023 р.
  1. 09.00 год. Онлайн-урок  https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності тривоги).

03 жовтня 2023 р.

25 вересня 2023 р.
  1. Виконати тестові завдання 
  2. Опрацювати § 12-13
  3. Виконати завдання № 7, 9 письмово.
  4. Цікаво знати про ...
    Практична цінність наукового дослідження 
        Візьмемо довгий гумовий ластик і ввіткнемо в нього кілька голок так,
    щоб вони виступали з обох боків. Зігнемо ластик, моделюючи
    прогин балки. 


    Видно, що з одного боку кінці голок зблизилися, а з іншого – розійшлися. Це свідчить про те, що нижня сторона нашої «балки» стискається, а верхня – розтягується.
       А що відбувається з серединою балки? Очевидно, що вона деформується мало. Це
    означає, що внутрішня частина балки може бути порожньою й це не завдасть суттєвої шкоди її міцності. Круглу суцільну балку можна замінити трубою, прямокутну –
    П-подібною, Т-подібною, хвилястою (як шифер) або ж схожою на рейки, з яких монтують залізничні колії.

     Ці «хитрощі» надають наступні переваги:
     а) зменшення витрат матеріалу; 
    б) зменшення ваги конструкції;
     в) поліпшення тепло- та   звукоізоляції.



        Другою ідеєю, яка суттєво змінила спосіб будівництва, стало використання бетону, армованого залізними прутами. Річ у тім, що залізо добре витримує деформацію розтягу, а бетон міцний «на стиск». Таким чином, залізобетон витримує будь-які деформації. 

    Джерело: Пшенічка П. Ф., Мельничук С. В.
    Фізика : підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів /
    П. Ф. Пшенічка, С. В. Мельничук. – Чернівці : Букрек, 2015. – 248 с. : іл.


11 вересня 2023 р.
  1. 09.00 год. Онлайн-урок  https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності тривоги).

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів


Критерії оцінювання рівня володіння учнями теоретичними знаннями

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень

 

I. Початковий

1

Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом на рівні розпізнавання явищ природи, з допомогою вчителя відповідає на запитання, що потребують відповіді «так» чи «ні»

2

Учень (учениця) описує природні явища на основі свого попереднього досвіду, з допомогою вчителя відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді

3

Учень (учениця) з допомогою вчителя зв'язно описує явище або його частини без пояснень відповідних причин, називає фізичні чи астрономічні явища, розрізняє буквені позначення окремих фізичних чи астрономічних величин

 

II. Середній

4

Учень (учениця) з допомогою вчителя описує явища, без пояснень наводить приклади, що ґрунтуються на його власних спостереженнях чи матеріалі підручника, розповідях учителя тощо

5

Учень (учениця) описує явища, відтворює значну частину навчального матеріалу, знає одиниці вимірювання окремих фізичних чи астрономічних величин і формули з теми, що вивчається

6

Учень (учениця) може зі сторонньою допомогою
пояснювати явища, виправляти допущені неточності (власні, інших учнів), виявляє елементарні знання основних положень (законів, понять, формул)

 

III. Достатній

7

Учень (учениця) може пояснювати явища, виправляти допущені неточності, виявляє знання і розуміння основних положень (законів, понять, формул, теорій)

8

Учень (учениця) уміє пояснювати явища, аналізувати, узагальнювати знання, систематизувати їх, зі сторонньою допомогою (вчителя, однокласників тощо) робити висновки

9

Учень (учениця) вільно та оперативно володіє вивченим матеріалом у стандартних ситуаціях, наводить приклади його практичного застосування та аргументи на підтвердження власних думок

 

IV. Високий

10

Учень (учениця) вільно володіє вивченим матеріалом, уміло використовує наукову термінологію, вміє опрацьовувати наукову інформацію: знаходити нові факти, явища, ідеї, самостійно використовувати їх відповідно до поставленої мети

11

Учень (учениця) на високому рівні опанував програмовий матеріал, самостійно, у межах чинної програми, оцінює різноманітні явища, факти, теорії, використовує здобуті знання і вміння в нестандартних ситуаціях, поглиблює набуті знання

12

Учень (учениця) має системні знання, виявляє здібності до прийняття  рішень, уміє аналізувати природні явища і  робить відповідні висновки й узагальнення, уміє знаходити й аналізувати додаткову інформацію


Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів при розв'язуванні задач

Визначальним показником для оцінювання вміння розв'язувати задачі є їх складність, яка залежить від:

1) кількості правильних, послідовних, логічних кроків та операцій, здійснюваних учнем; такими кроками можна вважати вміння (здатність):

  • усвідомити умову задачі;
  • записати її у скороченому вигляді;
  • зробити схему або малюнок (за потреби);
  • виявити, яких даних не вистачає в умові задачі, та знайти їх у таблицях чи довідниках;
  • виразити всі необхідні для розв'язку величини в одиницях СІ;
  • скласти (у простих випадках - обрати) формулу для знаходження шуканої величини;
  • виконати математичні дії й операції;
  • здійснити обчислення числових значень невідомих величин;
  • аналізувати і будувати графіки;
  • користуватися методом розмінностей для перевірки правильності розв'язку задачі;
  • оцінити одержаний результат та його реальність.

2) раціональності обраного способу розв'язування;

3) типу завдання (з одної або з різних тем (комбінованого), типового (за алгоритмом) або нестандартного).

Початковий рівень (1‑3 бали)

Учень (учениця) уміє розрізняти фізичні чи астрономічні величини, одиниці вимірювання з певної теми, розв'язувати задачі з допомогою вчителя лише на відтворення основних формул; здійснює найпростіші математичні дії

Середній рівень (4‑6 балів)

Учень (учениця) розв'язує типові прості задачі (за зразком), виявляє здатність обґрунтувати деякі логічні кроки з допомогою вчителя

Достатній рівень (7‑ 9 балів)

Учень (учениця) самостійно розв'язує типові задачі й виконує вправи з одної теми, обґрунтовуючи обраний спосіб розв'язку

Високий рівень (10‑ 12 балів)

Учень (учениця) самостійно розв'язує комбіновані типові задачі стандартним або оригінальним способом, розв'язує нестандартні задачі


Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів при виконанні лабораторних і практичних робіт

При оцінюванні рівня володіння учнями практичними вміннями та навичками   враховуються знання алгоритмів спостереження, етапів проведення дослідження (планування дослідів чи спостережень, збирання установки за схемою; проведення дослідження, знімання показників з приладів), оформлення результатів дослідження - складання таблиць, побудова графіків тощо; обчислювання похибок вимірювання (за потребою), обґрунтування висновків проведеного експерименту чи спостереження.Обов'язковим при оцінюванні є врахування дотримання учнями правил техніки безпеки під час виконання  лабораторних робіт.  

 Початковий рівень (1‑3 бали)

Учень (учениця) називає прилади та їх призначення, демонструє вміння користуватися окремими з них, може скласти схему досліду лише з допомогою вчителя, виконує частину роботи без належного оформлення

Середній рівень (4‑ 6 балів)

Учень (учениця) виконує роботу за зразком (інструкцією) або з допомогою вчителя, результат роботи учня дає можливість зробити правильні висновки або їх частину, під час виконання та оформлення роботи допущені помилки

 Достатній рівень (7‑ 9 балів)

Учень (учениця) самостійно монтує необхідне обладнання, виконує роботу в повному обсязі з дотриманням необхідної послідовності проведення дослідів та вимірювань. У звіті правильно й акуратно виконує записи, таблиці, схеми, графіки, розрахунки, самостійно робить висновок

Високий рівень (10‑12 балів)

Учень (учениця) виконує всі вимоги, передбачені для достатнього рівня, визначає характеристики приладів і установок, здійснює грамотну обробку результатів, розраховує похибки (якщо потребує завдання), аналізує та обґрунтовує отримані висновки дослідження, тлумачить похибки проведеного експерименту чи спостереження.  Більш високим рівнем вважається виконання роботи за самостійно складеним оригінальним планом або установкою, їх обґрунтування

 









23 травня 2023 р.
Виконати контрольну роботу необхідно вчасно. Тільки за поважної причини, можна буде виконати в інший час.


15 травня 2023 р.
  1. 09.55 год. Онлайн-урок  https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності тривоги).
  2. Оформити звіт про лабораторну роботу (письмово на подвійному листку)

09 травня 2023 р.
  1. 13.00 год. Онлайн-урок  https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності тривоги) 
  2. Виконати завдання (Тим, хто ще не виконав. А таких багато!)
  3. Опрацювати § 47, розв'язок задач (с.194- 195)
  4. Розв'язати № 410 (з записом у робочий зошит).

01 травня 2023 р.
  1. 09.55 год. Онлайн-урок  https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності тривоги).

25 квітня 2023 р.
Розв'язування задач
  1. 13 год. Онлайн-урок  https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності тривоги) 
  2. Повторити § 40 - 43.
  3. Виконати завдання 
18 квітня 2023 р.
Механічна енергія та її види
  1. Опрацювати § 42.
  2. Виконати попередні перевірні роботи.

17 квітня 2023 року
Механічна робота. Потужність.
  1. Опрацювати § 40-41, відео "Механічна робота", "Потужність" . Записати в зошит формули та значення символів, що в них використовуються; значення кінської сили у ватах.
  2. Виконати тестові завдання "Механічна робота. Потужність"
  3. Контрольну роботу за 11 квітня, виконану на подвійному листку з розв'язками задач і поясненнями, принести у вівторок, 18 квітня.
  4. Виконати тест за 04 квітня (тим, хто не виконав)
  5. Якщо виникнуть питання , пишіть у Вайбер на особистий номер.

11 квітня 2023 року
Контрольна робота "Тиск. Архімедова сила"
Контрольну роботу виконати на подвійному листку з розв'язками задач і поясненнями.
Хто не виконав тест за 04 квітня - виконуйте!
04 квітня 2023 року
Розв'язування задач

1. Повторити основні поняття теми


2. Опрацювати розв'язок задачі, вміти його пояснити

   



3. Виконати тест "Архімедова сила"



03 квітня 2023 року
Мандрівка по країні Гідроаеростатика
  1. 09.25 год. Онлайн-урок  https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності тривоги) 
  2. Вивчити символи і формули
  3. Виконати тестові завдання 7-12 (с.161), 7-12 (с.162) в робочому зошиті
21 березня 2023 року
Узагальнення з теми "Взаємодія тіл. Сила. Ч.ІІ"
  1. 13 год. Онлайн-урок  https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності тривоги і при наявності світла) 
  2. Повторити § 31-39.
13 березня 2023 року
Розв'язування задач
  1. 10 год. Онлайн-урок  https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності тривоги і при наявності світла) 
  2. Повторити § 31-36. 
  3. Опрацювати § 37; розв'язки задач на с.141.
  4. Розв'язати задачу 245.

07 березня 2023 року
Розв'язування задач
  1. 13 год. Онлайн-урок  https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності тривоги і при наявності світла) 
  2. Повторити § 35. Хто вчора не читав, то вивчити.
  3. Виконайте тест "Атмосферний тиск"
  4. Виконати вправу "Будова барометра-анероїда"


27 лютого 2023 року
Тиск рідин і газів. Закон Паскаля.
  1. 10 год. Онлайн-урок  https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності тривоги і при наявності світла) 
  2. Опрацювати § 32.
  3. Опрацювати відео "Тиск рідин і газів. Закон Паскаля."


21 лютого 2023 року
Розв'язування задач
  1. 13 год. Онлайн-урок  https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності тривоги і при наявності світла) 
  2. Повторити § 31.
  3. Розв'язати № 198,199.

13 лютого 2023 р.
Розв'язування задач   
 
  1. 10 год. Онлайн-урок  https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності тривоги і при наявності світла) 
  2. Повторити § 22 - 30.
  3. Розв'язати завдання 1,2 на с.158


07 лютого 2023 р.

Розв'язування задач 
  1. 13 год. Онлайн-урок  https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності тривоги і при наявності світла) 
  2. Повторити § 22 - 30.
  3. Розв'язати задачі:
  • Залізне тіло масою 50 кг тягнуть по залізу. Яка сила тертя виникає при цьому?
  • В трилітрову посудину влили 2 кг меду. Визначте об'єм вільної від меду частини посудини.

06 лютого 2023 р.

Узагальнення "Взаємодія тіл. Ч.І"

Вивчити формули та символи позначення величин



31 січня  2023 р.
Лабораторна робота № 9. Визначення коефіцієнта тертя.


30 січня 2023 р.

Тертя. Сила тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Тертя в природі й техніці. 

  1. 10 год. Онлайн-урок  https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності тривоги і при наявності світла) 
  2. Опрацювати § 29
  3. Виконати завдання "Тертя"

24 січня 2023 р.

Закон Гука. Динамометр. Вага тіла. Невагомість. 
  1. Опрацювати § 27, 28.
  2. Виготовити динамометр.
23 січня 2023 р.

Деформація. Сила пружності. Лабораторна робота №8. Дослідження пружних властивостей тіл.
  1. Опрацювати § 27.
  2. Перегляньте відео та запищіть види деформації у тому порядку, в якому показано у відео.
  3. Потрібно знати:
Деформація - зміна форми і (або) розмірів тіла.
Види деформації - пружна (деформація повністю зникає після припинення дії зовнішніх сил), пластична (деформація зберігається після припинення дії зовнішніх сил).

 
 






 «Ut tensio sic vis»
Сила пружності - сила, яка виникає в тілі при його пружній деформації.
Природа сил пружності
При деформації тіл їх частинки зміщуються одна відносно іншої. Внаслідок цього змінюються відстані між атомами чи молекулами, з яких складаються тіла. Це приводить до зміни сил взаємодії між частинками. Якщо відстані між ними збільшуються (наприклад, при розтягуванні), то силою міжмолекулярної взаємодії є сила притягання. Якщо відстані між частинками зменшуються (наприклад, при стискуванні), то силою міжмолекулярної взаємодії є сила відштовхування. Тобто при деформації тіла у ньому виникають сили, що прагнуть повернути його у попередній стан.








Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів


Критерії оцінювання рівня володіння учнями теоретичними знаннями

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень

 

I. Початковий

1

Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом на рівні розпізнавання явищ природи, з допомогою вчителя відповідає на запитання, що потребують відповіді «так» чи «ні»

2

Учень (учениця) описує природні явища на основі свого попереднього досвіду, з допомогою вчителя відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді

3

Учень (учениця) з допомогою вчителя зв'язно описує явище або його частини без пояснень відповідних причин, називає фізичні чи астрономічні явища, розрізняє буквені позначення окремих фізичних чи астрономічних величин

 

II. Середній

4

Учень (учениця) з допомогою вчителя описує явища, без пояснень наводить приклади, що ґрунтуються на його власних спостереженнях чи матеріалі підручника, розповідях учителя тощо

5

Учень (учениця) описує явища, відтворює значну частину навчального матеріалу, знає одиниці вимірювання окремих фізичних чи астрономічних величин і формули з теми, що вивчається

6

Учень (учениця) може зі сторонньою допомогою
пояснювати явища, виправляти допущені неточності (власні, інших учнів), виявляє елементарні знання основних положень (законів, понять, формул)

 

III. Достатній

7

Учень (учениця) може пояснювати явища, виправляти допущені неточності, виявляє знання і розуміння основних положень (законів, понять, формул, теорій)

8

Учень (учениця) уміє пояснювати явища, аналізувати, узагальнювати знання, систематизувати їх, зі сторонньою допомогою (вчителя, однокласників тощо) робити висновки

9

Учень (учениця) вільно та оперативно володіє вивченим матеріалом у стандартних ситуаціях, наводить приклади його практичного застосування та аргументи на підтвердження власних думок

 

IV. Високий

10

Учень (учениця) вільно володіє вивченим матеріалом, уміло використовує наукову термінологію, вміє опрацьовувати наукову інформацію: знаходити нові факти, явища, ідеї, самостійно використовувати їх відповідно до поставленої мети

11

Учень (учениця) на високому рівні опанував програмовий матеріал, самостійно, у межах чинної програми, оцінює різноманітні явища, факти, теорії, використовує здобуті знання і вміння в нестандартних ситуаціях, поглиблює набуті знання

12

Учень (учениця) має системні знання, виявляє здібності до прийняття  рішень, уміє аналізувати природні явища і  робить відповідні висновки й узагальнення, уміє знаходити й аналізувати додаткову інформацію


Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів при розв'язуванні задач

Визначальним показником для оцінювання вміння розв'язувати задачі є їх складність, яка залежить від:

1) кількості правильних, послідовних, логічних кроків та операцій, здійснюваних учнем; такими кроками можна вважати вміння (здатність):

  • усвідомити умову задачі;
  • записати її у скороченому вигляді;
  • зробити схему або малюнок (за потреби);
  • виявити, яких даних не вистачає в умові задачі, та знайти їх у таблицях чи довідниках;
  • виразити всі необхідні для розв'язку величини в одиницях СІ;
  • скласти (у простих випадках - обрати) формулу для знаходження шуканої величини;
  • виконати математичні дії й операції;
  • здійснити обчислення числових значень невідомих величин;
  • аналізувати і будувати графіки;
  • користуватися методом розмінностей для перевірки правильності розв'язку задачі;
  • оцінити одержаний результат та його реальність.

2) раціональності обраного способу розв'язування;

3) типу завдання (з одної або з різних тем (комбінованого), типового (за алгоритмом) або нестандартного).

Початковий рівень (1‑3 бали)

Учень (учениця) уміє розрізняти фізичні чи астрономічні величини, одиниці вимірювання з певної теми, розв'язувати задачі з допомогою вчителя лише на відтворення основних формул; здійснює найпростіші математичні дії

Середній рівень (4‑6 балів)

Учень (учениця) розв'язує типові прості задачі (за зразком), виявляє здатність обґрунтувати деякі логічні кроки з допомогою вчителя

Достатній рівень (7‑ 9 балів)

Учень (учениця) самостійно розв'язує типові задачі й виконує вправи з одної теми, обґрунтовуючи обраний спосіб розв'язку

Високий рівень (10‑ 12 балів)

Учень (учениця) самостійно розв'язує комбіновані типові задачі стандартним або оригінальним способом, розв'язує нестандартні задачі


Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів при виконанні лабораторних і практичних робіт

При оцінюванні рівня володіння учнями практичними вміннями та навичками   враховуються знання алгоритмів спостереження, етапів проведення дослідження (планування дослідів чи спостережень, збирання установки за схемою; проведення дослідження, знімання показників з приладів), оформлення результатів дослідження - складання таблиць, побудова графіків тощо; обчислювання похибок вимірювання (за потребою), обґрунтування висновків проведеного експерименту чи спостереження.Обов'язковим при оцінюванні є врахування дотримання учнями правил техніки безпеки під час виконання  лабораторних робіт.  

 Початковий рівень (1‑3 бали)

Учень (учениця) називає прилади та їх призначення, демонструє вміння користуватися окремими з них, може скласти схему досліду лише з допомогою вчителя, виконує частину роботи без належного оформлення

Середній рівень (4‑ 6 балів)

Учень (учениця) виконує роботу за зразком (інструкцією) або з допомогою вчителя, результат роботи учня дає можливість зробити правильні висновки або їх частину, під час виконання та оформлення роботи допущені помилки

 Достатній рівень (7‑ 9 балів)

Учень (учениця) самостійно монтує необхідне обладнання, виконує роботу в повному обсязі з дотриманням необхідної послідовності проведення дослідів та вимірювань. У звіті правильно й акуратно виконує записи, таблиці, схеми, графіки, розрахунки, самостійно робить висновок

Високий рівень (10‑12 балів)

Учень (учениця) виконує всі вимоги, передбачені для достатнього рівня, визначає характеристики приладів і установок, здійснює грамотну обробку результатів, розраховує похибки (якщо потребує завдання), аналізує та обґрунтовує отримані висновки дослідження, тлумачить похибки проведеного експерименту чи спостереження.  Більш високим рівнем вважається виконання роботи за самостійно складеним оригінальним планом або установкою, їх обґрунтування

 



4 коментарі:

  Поради учням на дистанційній формі навчання      (https://vezha.ua/wp-content/uploads/2020/03/ Znimok-ekrana-2020-03-22-o-17.26.50.png)   ...