08 лютого 2024 р.
- Опрацювати § 27
- Розв'язати впр.27 (2)
06 лютого 2024 р.
- 11.00 год Онлайн-урок https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
- Повторити § 26
- Виконати завдання
- Віртуальна лабораторія електрики
01 лютого 2024 р.
Електричне коло та його основні елементи- Опрацювати § 26.
- Відео на допомогу "Електричне коло та його елементи"
- Виконати завдання "Електричне коло"
- Опрацювати § 26.
- Відео на допомогу "Електричне коло та його елементи"
- Виконати завдання "Електричне коло"
30 січня 2024 р.
- 11.00 год Онлайн-урок https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
- Опрацювати § 25.
- Відео на допомогу "Електричний струм"
- Виконати експериментальне завдання (с. 135)
25 січня 2024 р.
Електричний струм. Дії електричного струму. - 11.00 год Онлайн-урок https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
- Опрацювати § 23 - 24
- Виконати самостійну роботу "Закон Кулона"
- 11.00 год Онлайн-урок https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
- Опрацювати § 23 - 24
- Виконати самостійну роботу "Закон Кулона"
19 грудня 2023 р.
- Опрацювати відео "Електричне поле"
- Опрацювати § 20
- Виконати завдання https://justclass.com.ua/hw/663f8192
14 грудня 2023 р.
- 13.00 год Онлайн-урок https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
- Опрацювати § 19
- Цікаве відео на допомогу "Електричний заряд. Електрична взаємодія".
07 грудня 2023 р.
Бажаю успіху!
28 листопада 2023 р.
- 11.00 год Онлайн-урок https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
- Опрацювати § 18, с. 93.
- Відео на допомогу "Способи збереження енергетичних ресурсів. Енергозберігаючі технології"
- Виконати завдання https://justclass.com.ua/hw/c139567e
23 листопада 2023 р.
- Опрацювати відео " Теплові двигуни"
- Опрацювати § 17.
- Виконати завдання https://justclass.com.ua/hw/a3c667a7
- Цікаво "Види двигунів"
21 листопада 2023 р.
- Опрацювати § 16.
- Виконати завдання https://justclass.com.ua/hw/dd5794b8
16 листопада 2023 р.
07 листопада 2023 р.
- 11.00 год Онлайн-урок https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
- Повторити § 12 -14
- Перегляньте відеоролик і поясніть письмово спостережуване явище.
02 листопада 2023 р.
- 13.00 год Онлайн-урок https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
- Повторити § 12 -14
- Розв'язати впр.14 (3)
- Виконати експериментальні завдання (с.72)
17 жовтня 2023 р.
- 11.00 год Онлайн-урок https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
- Опрацювати с. 92
- Розв'язати завдання 10, 13 (с. 95)
12 жовтня 2023 р.
- Повторити § 1-8
- Самостійна робота. Дати письмово відповіді на запитання. Фотографію відповідей надіслати на пошту tsma7@ukr.net сьогодні.
- Кудлата шубка джмеля дозволяє йому збирати пилок і нектар майже в Заполяр'ї. Як вона захищає джмеля від морозу.
- Навіщо садівники восени засипають трояндові кущі старим листям?
- Навіщо каналізаційні і водопровідні труби заривають у землю на значну глибину?
- Поясніть на основі явища конвекції утворення хмар.
- Чому в електричному чайнику спіраль вмонтовано на дні?
- Чому брудний сніг тане швидше за чистий?
- Невеликі метеорні тіла повністю згоряють в атмосфері на висоті до 80 км. Чим викликане таке значне нагрівання?
- Якщо з тонкого паперу зробити скляночку, то в ній можна закип'ятити воду на газовому пальнику. Чому папір не згоряє в полум'ї пальника?
- Як скоріше охолодити каву в чашці: відразу налити холодне молоко чи почекати 5 хв, а потім налити?
28 вересня 2023 р.
- Опрацювати відео "Розв'язування задач про тепловий баланс"
- Записати короткі умови та розв'язки всіх 5 задач у зошит. Підкреслити місця, де вам не зрозумілі записи.
26 вересня 2023 р.
- 11.00 год Онлайн-урок https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
- Розв'язати самостійно задачі з вправи 9.
12 вересня 2023 р.
07 вересня 2023 р.
- 13.00 год Онлайн-урок https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
Критерії оцінювання рівня володіння учнями теоретичними знаннями
Рівні навчальних досягнень
Бали
Критерії оцінювання навчальних досягнень
I. Початковий
1
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом на рівні розпізнавання явищ природи, з допомогою вчителя відповідає на запитання, що потребують відповіді «так» чи «ні»
2
Учень (учениця) описує природні явища на основі свого попереднього досвіду, з допомогою вчителя відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді
3
Учень (учениця) з допомогою вчителя зв'язно описує явище або його частини без пояснень відповідних причин, називає фізичні чи астрономічні явища, розрізняє буквені позначення окремих фізичних чи астрономічних величин
II. Середній
4
Учень (учениця) з допомогою вчителя описує явища, без пояснень наводить приклади, що ґрунтуються на його власних спостереженнях чи матеріалі підручника, розповідях учителя тощо
5
Учень (учениця) описує явища, відтворює значну частину навчального матеріалу, знає одиниці вимірювання окремих фізичних чи астрономічних величин і формули з теми, що вивчається
6
Учень (учениця) може зі сторонньою допомогою
пояснювати явища, виправляти допущені неточності (власні, інших учнів), виявляє елементарні знання основних положень (законів, понять, формул)
III. Достатній
7
Учень (учениця) може пояснювати явища, виправляти допущені неточності, виявляє знання і розуміння основних положень (законів, понять, формул, теорій)
8
Учень (учениця) уміє пояснювати явища, аналізувати, узагальнювати знання, систематизувати їх, зі сторонньою допомогою (вчителя, однокласників тощо) робити висновки
9
Учень (учениця) вільно та оперативно володіє вивченим матеріалом у стандартних ситуаціях, наводить приклади його практичного застосування та аргументи на підтвердження власних думок
IV. Високий
10
Учень (учениця) вільно володіє вивченим матеріалом, уміло використовує наукову термінологію, вміє опрацьовувати наукову інформацію: знаходити нові факти, явища, ідеї, самостійно використовувати їх відповідно до поставленої мети
11
Учень (учениця) на високому рівні опанував програмовий матеріал, самостійно, у межах чинної програми, оцінює різноманітні явища, факти, теорії, використовує здобуті знання і вміння в нестандартних ситуаціях, поглиблює набуті знання
12
Учень (учениця) має системні знання, виявляє здібності до прийняття рішень, уміє аналізувати природні явища і робить відповідні висновки й узагальнення, уміє знаходити й аналізувати додаткову інформацію
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів при розв'язуванні задач
Визначальним показником для оцінювання вміння розв'язувати задачі є їх складність, яка залежить від:
1) кількості правильних, послідовних, логічних кроків та операцій, здійснюваних учнем; такими кроками можна вважати вміння (здатність):
- усвідомити умову задачі;
- записати її у скороченому вигляді;
- зробити схему або малюнок (за потреби);
- виявити, яких даних не вистачає в умові задачі, та знайти їх у таблицях чи довідниках;
- виразити всі необхідні для розв'язку величини в одиницях СІ;
- скласти (у простих випадках - обрати) формулу для знаходження шуканої величини;
- виконати математичні дії й операції;
- здійснити обчислення числових значень невідомих величин;
- аналізувати і будувати графіки;
- користуватися методом розмінностей для перевірки правильності розв'язку задачі;
- оцінити одержаний результат та його реальність.
2) раціональності обраного способу розв'язування;
3) типу завдання (з одної або з різних тем (комбінованого), типового (за алгоритмом) або нестандартного).
Початковий рівень (1‑3 бали)
Учень (учениця) уміє розрізняти фізичні чи астрономічні величини, одиниці вимірювання з певної теми, розв'язувати задачі з допомогою вчителя лише на відтворення основних формул; здійснює найпростіші математичні дії
Середній рівень (4‑6 балів)
Учень (учениця) розв'язує типові прості задачі (за зразком), виявляє здатність обґрунтувати деякі логічні кроки з допомогою вчителя
Достатній рівень (7‑ 9 балів)
Учень (учениця) самостійно розв'язує типові задачі й виконує вправи з одної теми, обґрунтовуючи обраний спосіб розв'язку
Високий рівень (10‑ 12 балів)
Учень (учениця) самостійно розв'язує комбіновані типові задачі стандартним або оригінальним способом, розв'язує нестандартні задачі
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів при виконанні лабораторних і практичних робіт
При оцінюванні рівня володіння учнями практичними вміннями та навичками враховуються знання алгоритмів спостереження, етапів проведення дослідження (планування дослідів чи спостережень, збирання установки за схемою; проведення дослідження, знімання показників з приладів), оформлення результатів дослідження - складання таблиць, побудова графіків тощо; обчислювання похибок вимірювання (за потребою), обґрунтування висновків проведеного експерименту чи спостереження.Обов'язковим при оцінюванні є врахування дотримання учнями правил техніки безпеки під час виконання лабораторних робіт.
Початковий рівень (1‑3 бали)
Учень (учениця) називає прилади та їх призначення, демонструє вміння користуватися окремими з них, може скласти схему досліду лише з допомогою вчителя, виконує частину роботи без належного оформлення
Середній рівень (4‑ 6 балів)
Учень (учениця) виконує роботу за зразком (інструкцією) або з допомогою вчителя, результат роботи учня дає можливість зробити правильні висновки або їх частину, під час виконання та оформлення роботи допущені помилки
Достатній рівень (7‑ 9 балів)
Учень (учениця) самостійно монтує необхідне обладнання, виконує роботу в повному обсязі з дотриманням необхідної послідовності проведення дослідів та вимірювань. У звіті правильно й акуратно виконує записи, таблиці, схеми, графіки, розрахунки, самостійно робить висновок
Високий рівень (10‑12 балів)
Учень (учениця) виконує всі вимоги, передбачені для достатнього рівня, визначає характеристики приладів і установок, здійснює грамотну обробку результатів, розраховує похибки (якщо потребує завдання), аналізує та обґрунтовує отримані висновки дослідження, тлумачить похибки проведеного експерименту чи спостереження. Більш високим рівнем вважається виконання роботи за самостійно складеним оригінальним планом або установкою, їх обґрунтування
Критерії оцінювання рівня володіння учнями теоретичними знаннями
Рівні навчальних досягнень | Бали | Критерії оцінювання навчальних досягнень |
I. Початковий | 1 | Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом на рівні розпізнавання явищ природи, з допомогою вчителя відповідає на запитання, що потребують відповіді «так» чи «ні» |
2 | Учень (учениця) описує природні явища на основі свого попереднього досвіду, з допомогою вчителя відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді | |
3 | Учень (учениця) з допомогою вчителя зв'язно описує явище або його частини без пояснень відповідних причин, називає фізичні чи астрономічні явища, розрізняє буквені позначення окремих фізичних чи астрономічних величин | |
II. Середній | 4 | Учень (учениця) з допомогою вчителя описує явища, без пояснень наводить приклади, що ґрунтуються на його власних спостереженнях чи матеріалі підручника, розповідях учителя тощо |
5 | Учень (учениця) описує явища, відтворює значну частину навчального матеріалу, знає одиниці вимірювання окремих фізичних чи астрономічних величин і формули з теми, що вивчається | |
6 | Учень (учениця) може зі сторонньою допомогою | |
III. Достатній | 7 | Учень (учениця) може пояснювати явища, виправляти допущені неточності, виявляє знання і розуміння основних положень (законів, понять, формул, теорій) |
8 | Учень (учениця) уміє пояснювати явища, аналізувати, узагальнювати знання, систематизувати їх, зі сторонньою допомогою (вчителя, однокласників тощо) робити висновки | |
9 | Учень (учениця) вільно та оперативно володіє вивченим матеріалом у стандартних ситуаціях, наводить приклади його практичного застосування та аргументи на підтвердження власних думок | |
IV. Високий | 10 | Учень (учениця) вільно володіє вивченим матеріалом, уміло використовує наукову термінологію, вміє опрацьовувати наукову інформацію: знаходити нові факти, явища, ідеї, самостійно використовувати їх відповідно до поставленої мети |
11 | Учень (учениця) на високому рівні опанував програмовий матеріал, самостійно, у межах чинної програми, оцінює різноманітні явища, факти, теорії, використовує здобуті знання і вміння в нестандартних ситуаціях, поглиблює набуті знання | |
12 | Учень (учениця) має системні знання, виявляє здібності до прийняття рішень, уміє аналізувати природні явища і робить відповідні висновки й узагальнення, уміє знаходити й аналізувати додаткову інформацію |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів при розв'язуванні задач
Визначальним показником для оцінювання вміння розв'язувати задачі є їх складність, яка залежить від:
1) кількості правильних, послідовних, логічних кроків та операцій, здійснюваних учнем; такими кроками можна вважати вміння (здатність):
- усвідомити умову задачі;
- записати її у скороченому вигляді;
- зробити схему або малюнок (за потреби);
- виявити, яких даних не вистачає в умові задачі, та знайти їх у таблицях чи довідниках;
- виразити всі необхідні для розв'язку величини в одиницях СІ;
- скласти (у простих випадках - обрати) формулу для знаходження шуканої величини;
- виконати математичні дії й операції;
- здійснити обчислення числових значень невідомих величин;
- аналізувати і будувати графіки;
- користуватися методом розмінностей для перевірки правильності розв'язку задачі;
- оцінити одержаний результат та його реальність.
2) раціональності обраного способу розв'язування;
3) типу завдання (з одної або з різних тем (комбінованого), типового (за алгоритмом) або нестандартного).
Початковий рівень (1‑3 бали) | Учень (учениця) уміє розрізняти фізичні чи астрономічні величини, одиниці вимірювання з певної теми, розв'язувати задачі з допомогою вчителя лише на відтворення основних формул; здійснює найпростіші математичні дії |
Середній рівень (4‑6 балів) | Учень (учениця) розв'язує типові прості задачі (за зразком), виявляє здатність обґрунтувати деякі логічні кроки з допомогою вчителя |
Достатній рівень (7‑ 9 балів) | Учень (учениця) самостійно розв'язує типові задачі й виконує вправи з одної теми, обґрунтовуючи обраний спосіб розв'язку |
Високий рівень (10‑ 12 балів) | Учень (учениця) самостійно розв'язує комбіновані типові задачі стандартним або оригінальним способом, розв'язує нестандартні задачі |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів при виконанні лабораторних і практичних робіт
При оцінюванні рівня володіння учнями практичними вміннями та навичками враховуються знання алгоритмів спостереження, етапів проведення дослідження (планування дослідів чи спостережень, збирання установки за схемою; проведення дослідження, знімання показників з приладів), оформлення результатів дослідження - складання таблиць, побудова графіків тощо; обчислювання похибок вимірювання (за потребою), обґрунтування висновків проведеного експерименту чи спостереження.Обов'язковим при оцінюванні є врахування дотримання учнями правил техніки безпеки під час виконання лабораторних робіт.
Початковий рівень (1‑3 бали) | Учень (учениця) називає прилади та їх призначення, демонструє вміння користуватися окремими з них, може скласти схему досліду лише з допомогою вчителя, виконує частину роботи без належного оформлення |
Середній рівень (4‑ 6 балів) | Учень (учениця) виконує роботу за зразком (інструкцією) або з допомогою вчителя, результат роботи учня дає можливість зробити правильні висновки або їх частину, під час виконання та оформлення роботи допущені помилки |
Достатній рівень (7‑ 9 балів) | Учень (учениця) самостійно монтує необхідне обладнання, виконує роботу в повному обсязі з дотриманням необхідної послідовності проведення дослідів та вимірювань. У звіті правильно й акуратно виконує записи, таблиці, схеми, графіки, розрахунки, самостійно робить висновок |
Високий рівень (10‑12 балів) | Учень (учениця) виконує всі вимоги, передбачені для достатнього рівня, визначає характеристики приладів і установок, здійснює грамотну обробку результатів, розраховує похибки (якщо потребує завдання), аналізує та обґрунтовує отримані висновки дослідження, тлумачить похибки проведеного експерименту чи спостереження. Більш високим рівнем вважається виконання роботи за самостійно складеним оригінальним планом або установкою, їх обґрунтування |
08 травня 2023р.
17 квітня 2023 р.
Робота і потужність електричного струму
Опрацювати
параграф 33.
Переглянути відеоурок "Робота і потужність електричного струму"
Записати
незрозумілі питання.
06 квітня 2023 р.
27 лютого 2023 р.
- 13.00 год Онлайн-урок https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
- Виконати лабораторну роботу на платформі Лабораторія електрики
- Оформити звіт про виконання лабораторної роботи в робочому зошиті.
23 лютого 2023 р.
- 12.00 год Онлайн-урок https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
- Виконати лабораторну роботу на платформі Лабораторія електрики
- Оформити звіт про виконання лабораторної роботи в робочому зошиті.
06 лютого 2023 р.
- Опрацювати § 27
- Вправа 27 (4)
02 лютого 2023 р.
Розв'язування задач
- Повторити § 23 - 26
- Скласти 2 електричні кола у програмі phet , зробити скріншот.
30 січня 2023 р.
- Опрацювати § 25, 26
- Вправа 26 (2, 3)
- Відео на допомогу "Джерела струму. Електричне коло"
24 січня 2023 р.
- Опрацювати § 23, 24
- Скласти карту пам'яті.
- Відео на допомогу "Електричний струм"
23 січня 2023 р.
- Опрацювати § 22
- Вправа 22. 7)
27 грудня 2022 р.
- Опрацювати § 21
- Відео на допомогу "Закон збереження електричних зарядів"
- Вправа 21 (4)
22 грудня 2022 р.
- Опрацювати § 20
- Відео на допомогу "Електричне поле"
20 грудня 2022 р.
- Опрацювати § 19
- Виконати експериментальне завдання с.105
15 грудня 2022р.
13 грудня 2022 р.
08 грудня 2022 р.
- Повторити § 10-18
- Розв'язати задачі 1, 2
06 грудня 2022 р.
- Розв'язати завдання 13, 15 (с. 97)
- Відео на допомогу "Зміна агрегатних станів речовини"
01 грудня 2022 р.
- Опрацювати с. 93
- Розв'язати завдання 1-8 (с.96)
- Відео на допомогу "Завдання 10. с.97"
29 листопада 2022 р.
- Опрацювати § 18
- Розв'язати впр.18 (2)
- Відео на допомогу "Способи збереження енергетичних ресурсів. Енергозберігаючі технології"
24 листопада 2022 р.
- Опрацювати § 17, 18
- Розв'язати впр.17 (5)
- Відео на допомогу "Моделі теплових двигунів"
22 листопада 2022р.
- 10 год. Онлайн-урок https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh (за відсутності повітряної тривоги)
- Опрацювати § 16
- Розв'язати впр.16 (1)
- Відео ВШО "Теплові двигуни. ККД двигуна"
17 листопада 2022р.
- Вивчити основні формули, символи величин, їхні одиниці вимірювання
- Розв'язати впр.15 (5)
15 листопада 2022 р.
- Повторити § 8, 9, 12, 14,15
- Розв'язати впр.15 (4)
- Відео на допомогу "Теплота згоряння палива. Розв'язування задач"
10 листопада 2022 р.
- Опрацювати § 15
- Розв'язати впр.15 (2)
- Відео на допомогу "Згоряння палива. Розрахунок кількості теплоти"
08 листопада 2022 р.
03 листопада 2022р.
01 листопада 2022 р
27 жовтня 2022 р.
Температура плавлення. Розрахунок кількості теплоти при плавленні/твердненні тіл
Опрацювати § 11, 12Розв'язати впр. 12 (1, 3)
25 жовтня 2022 р.
Агрегатні стани речовини. Кристалічні та аморфні тіла. Фізичні властивості твердих тіл, рідин і газів
Опрацювати § 10
20 жовтня 2022 р.
1. Прочитати "Що таке теплові трубки" (с.98)2. Розв'язати завдання 15 (с. 95)3. Опрацювати відео "Агрегатні стани речовини"
18 жовтня 2022 р.
Виконати тестові завдання "Теплові явища. ч.І"
13 жовтня 2022 р.
11 жовтня 2022 р.
Опрацювати відео Розв'язування задач. І
29 вересня 2022 р.
09 год. Онлайн-урок https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh
27 вересня 2022 р.
Лабораторна робота № 1. Вивчення теплового балансу за умови змішування води різної температури
10 год. Онлайн-урок https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh
22 вересня 2022 р.
Рівняння теплового балансу.
- Опрацювати § 9
- Відео на допомогу "Тепловий баланс".
- Розв'язати впр. 9 (1.2)
- Опрацювати § 9
- Відео на допомогу "Тепловий баланс".
- Розв'язати впр. 9 (1.2)
20 вересня 2022 р.
Розв'язування задач.
- Повторити § 8
- Відео на допомогу "Розв'язування задач. Кількість теплоти, що поглинається при нагріванні".
- Розв'язати впр. 8 (4)
- Повторити § 8
- Відео на допомогу "Розв'язування задач. Кількість теплоти, що поглинається при нагріванні".
- Розв'язати впр. 8 (4)
15 вересня 2022 р.
Кількість теплоти. Розрахунок кількості теплоти при нагріванні/охолодженні тіла.
- Опрацюйте § 8
- Перегляньте відео "Кількість теплоти. Питома теплоємність речовини"
- Розв'яжіть впр.8 (1) усно
- Опрацюйте § 8
- Перегляньте відео "Кількість теплоти. Питома теплоємність речовини"
- Розв'яжіть впр.8 (1) усно
13 вересня 2022 р.
Види теплообміну.
- 10 год.. Онлайн-урок https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh
- Опрацюйте § 5-7
- Перегляньте відео "Внутрішня енергія тіла та способи її зміни. Теплопровідність, конвекція, випромінювання".
- Виконайте тест "Види теплопередачі"
- 10 год.. Онлайн-урок https://meet.google.com/ipm-ipqj-rrh
- Опрацюйте § 5-7
- Перегляньте відео "Внутрішня енергія тіла та способи її зміни. Теплопровідність, конвекція, випромінювання".
- Виконайте тест "Види теплопередачі"
08 вересня 2022 р.
Внутрішня енергія. Способи зміни внутрішньої енергії.
06 вересня 2022 р.
Рух молекул і тепловий стан тіла. Температура. Термометри. Температурна шкала. Теплова рівновага.
- Опрацюйте § 1
- Переглянути відео "Тепловий стан тіл. Температура та її вимірювання. Термометри"
- Запишіть у робочий зошит з фізики: а) які є види термометрів; б) які є види температурних шкал; в) яку температуру має тіло за шкалою Цельсія, якщо за шкалою Кельвіна воно має температуру 293 К; г) визначте ціну поділки та покази термометра
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
Критерії оцінювання рівня володіння учнями теоретичними знаннями
Рівні навчальних досягнень
Бали
Критерії оцінювання навчальних досягнень
I. Початковий
1
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом на рівні розпізнавання явищ природи, з допомогою вчителя відповідає на запитання, що потребують відповіді «так» чи «ні»
2
Учень (учениця) описує природні явища на основі свого попереднього досвіду, з допомогою вчителя відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді
3
Учень (учениця) з допомогою вчителя зв'язно описує явище або його частини без пояснень відповідних причин, називає фізичні чи астрономічні явища, розрізняє буквені позначення окремих фізичних чи астрономічних величин
II. Середній
4
Учень (учениця) з допомогою вчителя описує явища, без пояснень наводить приклади, що ґрунтуються на його власних спостереженнях чи матеріалі підручника, розповідях учителя тощо
5
Учень (учениця) описує явища, відтворює значну частину навчального матеріалу, знає одиниці вимірювання окремих фізичних чи астрономічних величин і формули з теми, що вивчається
6
Учень (учениця) може зі сторонньою допомогою
пояснювати явища, виправляти допущені неточності (власні, інших учнів), виявляє елементарні знання основних положень (законів, понять, формул)
III. Достатній
7
Учень (учениця) може пояснювати явища, виправляти допущені неточності, виявляє знання і розуміння основних положень (законів, понять, формул, теорій)
8
Учень (учениця) уміє пояснювати явища, аналізувати, узагальнювати знання, систематизувати їх, зі сторонньою допомогою (вчителя, однокласників тощо) робити висновки
9
Учень (учениця) вільно та оперативно володіє вивченим матеріалом у стандартних ситуаціях, наводить приклади його практичного застосування та аргументи на підтвердження власних думок
IV. Високий
10
Учень (учениця) вільно володіє вивченим матеріалом, уміло використовує наукову термінологію, вміє опрацьовувати наукову інформацію: знаходити нові факти, явища, ідеї, самостійно використовувати їх відповідно до поставленої мети
11
Учень (учениця) на високому рівні опанував програмовий матеріал, самостійно, у межах чинної програми, оцінює різноманітні явища, факти, теорії, використовує здобуті знання і вміння в нестандартних ситуаціях, поглиблює набуті знання
12
Учень (учениця) має системні знання, виявляє здібності до прийняття рішень, уміє аналізувати природні явища і робить відповідні висновки й узагальнення, уміє знаходити й аналізувати додаткову інформацію
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів при розв'язуванні задач
Визначальним показником для оцінювання вміння розв'язувати задачі є їх складність, яка залежить від:
1) кількості правильних, послідовних, логічних кроків та операцій, здійснюваних учнем; такими кроками можна вважати вміння (здатність):
- усвідомити умову задачі;
- записати її у скороченому вигляді;
- зробити схему або малюнок (за потреби);
- виявити, яких даних не вистачає в умові задачі, та знайти їх у таблицях чи довідниках;
- виразити всі необхідні для розв'язку величини в одиницях СІ;
- скласти (у простих випадках - обрати) формулу для знаходження шуканої величини;
- виконати математичні дії й операції;
- здійснити обчислення числових значень невідомих величин;
- аналізувати і будувати графіки;
- користуватися методом розмінностей для перевірки правильності розв'язку задачі;
- оцінити одержаний результат та його реальність.
2) раціональності обраного способу розв'язування;
3) типу завдання (з одної або з різних тем (комбінованого), типового (за алгоритмом) або нестандартного).
Початковий рівень (1‑3 бали)
Учень (учениця) уміє розрізняти фізичні чи астрономічні величини, одиниці вимірювання з певної теми, розв'язувати задачі з допомогою вчителя лише на відтворення основних формул; здійснює найпростіші математичні дії
Середній рівень (4‑6 балів)
Учень (учениця) розв'язує типові прості задачі (за зразком), виявляє здатність обґрунтувати деякі логічні кроки з допомогою вчителя
Достатній рівень (7‑ 9 балів)
Учень (учениця) самостійно розв'язує типові задачі й виконує вправи з одної теми, обґрунтовуючи обраний спосіб розв'язку
Високий рівень (10‑ 12 балів)
Учень (учениця) самостійно розв'язує комбіновані типові задачі стандартним або оригінальним способом, розв'язує нестандартні задачі
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів при виконанні лабораторних і практичних робіт
При оцінюванні рівня володіння учнями практичними вміннями та навичками враховуються знання алгоритмів спостереження, етапів проведення дослідження (планування дослідів чи спостережень, збирання установки за схемою; проведення дослідження, знімання показників з приладів), оформлення результатів дослідження - складання таблиць, побудова графіків тощо; обчислювання похибок вимірювання (за потребою), обґрунтування висновків проведеного експерименту чи спостереження.Обов'язковим при оцінюванні є врахування дотримання учнями правил техніки безпеки під час виконання лабораторних робіт.
Початковий рівень (1‑3 бали)
Учень (учениця) називає прилади та їх призначення, демонструє вміння користуватися окремими з них, може скласти схему досліду лише з допомогою вчителя, виконує частину роботи без належного оформлення
Середній рівень (4‑ 6 балів)
Учень (учениця) виконує роботу за зразком (інструкцією) або з допомогою вчителя, результат роботи учня дає можливість зробити правильні висновки або їх частину, під час виконання та оформлення роботи допущені помилки
Достатній рівень (7‑ 9 балів)
Учень (учениця) самостійно монтує необхідне обладнання, виконує роботу в повному обсязі з дотриманням необхідної послідовності проведення дослідів та вимірювань. У звіті правильно й акуратно виконує записи, таблиці, схеми, графіки, розрахунки, самостійно робить висновок
Високий рівень (10‑12 балів)
Учень (учениця) виконує всі вимоги, передбачені для достатнього рівня, визначає характеристики приладів і установок, здійснює грамотну обробку результатів, розраховує похибки (якщо потребує завдання), аналізує та обґрунтовує отримані висновки дослідження, тлумачить похибки проведеного експерименту чи спостереження. Більш високим рівнем вважається виконання роботи за самостійно складеним оригінальним планом або установкою, їх обґрунтування
Критерії оцінювання рівня володіння учнями теоретичними знаннями
Рівні навчальних досягнень | Бали | Критерії оцінювання навчальних досягнень |
I. Початковий | 1 | Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом на рівні розпізнавання явищ природи, з допомогою вчителя відповідає на запитання, що потребують відповіді «так» чи «ні» |
2 | Учень (учениця) описує природні явища на основі свого попереднього досвіду, з допомогою вчителя відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді | |
3 | Учень (учениця) з допомогою вчителя зв'язно описує явище або його частини без пояснень відповідних причин, називає фізичні чи астрономічні явища, розрізняє буквені позначення окремих фізичних чи астрономічних величин | |
II. Середній | 4 | Учень (учениця) з допомогою вчителя описує явища, без пояснень наводить приклади, що ґрунтуються на його власних спостереженнях чи матеріалі підручника, розповідях учителя тощо |
5 | Учень (учениця) описує явища, відтворює значну частину навчального матеріалу, знає одиниці вимірювання окремих фізичних чи астрономічних величин і формули з теми, що вивчається | |
6 | Учень (учениця) може зі сторонньою допомогою | |
III. Достатній | 7 | Учень (учениця) може пояснювати явища, виправляти допущені неточності, виявляє знання і розуміння основних положень (законів, понять, формул, теорій) |
8 | Учень (учениця) уміє пояснювати явища, аналізувати, узагальнювати знання, систематизувати їх, зі сторонньою допомогою (вчителя, однокласників тощо) робити висновки | |
9 | Учень (учениця) вільно та оперативно володіє вивченим матеріалом у стандартних ситуаціях, наводить приклади його практичного застосування та аргументи на підтвердження власних думок | |
IV. Високий | 10 | Учень (учениця) вільно володіє вивченим матеріалом, уміло використовує наукову термінологію, вміє опрацьовувати наукову інформацію: знаходити нові факти, явища, ідеї, самостійно використовувати їх відповідно до поставленої мети |
11 | Учень (учениця) на високому рівні опанував програмовий матеріал, самостійно, у межах чинної програми, оцінює різноманітні явища, факти, теорії, використовує здобуті знання і вміння в нестандартних ситуаціях, поглиблює набуті знання | |
12 | Учень (учениця) має системні знання, виявляє здібності до прийняття рішень, уміє аналізувати природні явища і робить відповідні висновки й узагальнення, уміє знаходити й аналізувати додаткову інформацію |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів при розв'язуванні задач
Визначальним показником для оцінювання вміння розв'язувати задачі є їх складність, яка залежить від:
1) кількості правильних, послідовних, логічних кроків та операцій, здійснюваних учнем; такими кроками можна вважати вміння (здатність):
- усвідомити умову задачі;
- записати її у скороченому вигляді;
- зробити схему або малюнок (за потреби);
- виявити, яких даних не вистачає в умові задачі, та знайти їх у таблицях чи довідниках;
- виразити всі необхідні для розв'язку величини в одиницях СІ;
- скласти (у простих випадках - обрати) формулу для знаходження шуканої величини;
- виконати математичні дії й операції;
- здійснити обчислення числових значень невідомих величин;
- аналізувати і будувати графіки;
- користуватися методом розмінностей для перевірки правильності розв'язку задачі;
- оцінити одержаний результат та його реальність.
2) раціональності обраного способу розв'язування;
3) типу завдання (з одної або з різних тем (комбінованого), типового (за алгоритмом) або нестандартного).
Початковий рівень (1‑3 бали) | Учень (учениця) уміє розрізняти фізичні чи астрономічні величини, одиниці вимірювання з певної теми, розв'язувати задачі з допомогою вчителя лише на відтворення основних формул; здійснює найпростіші математичні дії |
Середній рівень (4‑6 балів) | Учень (учениця) розв'язує типові прості задачі (за зразком), виявляє здатність обґрунтувати деякі логічні кроки з допомогою вчителя |
Достатній рівень (7‑ 9 балів) | Учень (учениця) самостійно розв'язує типові задачі й виконує вправи з одної теми, обґрунтовуючи обраний спосіб розв'язку |
Високий рівень (10‑ 12 балів) | Учень (учениця) самостійно розв'язує комбіновані типові задачі стандартним або оригінальним способом, розв'язує нестандартні задачі |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів при виконанні лабораторних і практичних робіт
При оцінюванні рівня володіння учнями практичними вміннями та навичками враховуються знання алгоритмів спостереження, етапів проведення дослідження (планування дослідів чи спостережень, збирання установки за схемою; проведення дослідження, знімання показників з приладів), оформлення результатів дослідження - складання таблиць, побудова графіків тощо; обчислювання похибок вимірювання (за потребою), обґрунтування висновків проведеного експерименту чи спостереження.Обов'язковим при оцінюванні є врахування дотримання учнями правил техніки безпеки під час виконання лабораторних робіт.
Початковий рівень (1‑3 бали) | Учень (учениця) називає прилади та їх призначення, демонструє вміння користуватися окремими з них, може скласти схему досліду лише з допомогою вчителя, виконує частину роботи без належного оформлення |
Середній рівень (4‑ 6 балів) | Учень (учениця) виконує роботу за зразком (інструкцією) або з допомогою вчителя, результат роботи учня дає можливість зробити правильні висновки або їх частину, під час виконання та оформлення роботи допущені помилки |
Достатній рівень (7‑ 9 балів) | Учень (учениця) самостійно монтує необхідне обладнання, виконує роботу в повному обсязі з дотриманням необхідної послідовності проведення дослідів та вимірювань. У звіті правильно й акуратно виконує записи, таблиці, схеми, графіки, розрахунки, самостійно робить висновок |
Високий рівень (10‑12 балів) | Учень (учениця) виконує всі вимоги, передбачені для достатнього рівня, визначає характеристики приладів і установок, здійснює грамотну обробку результатів, розраховує похибки (якщо потребує завдання), аналізує та обґрунтовує отримані висновки дослідження, тлумачить похибки проведеного експерименту чи спостереження. Більш високим рівнем вважається виконання роботи за самостійно складеним оригінальним планом або установкою, їх обґрунтування |
Може. Внутрішня енергія тіла — це сума кінетичних енергій усіх частииок, з яких складається тіло, і потенціальних енергій їхньої взаємодії. Тому внутрішню енергію тіло має завжди
ВідповістиВидалитиТо може не мати чи має завжди?
ВидалитиТіло не може не мати внутрішньої енергії.Томущо тіло складається з внутрішньої енергії.Отже тіло завжди має внутрішню енергію.
ВідповістиВидалитиТіло не може складатися з енергії. Кожне тіло складається з молекул або атомів.
ВидалитиТіло має завжди внутрішню енергію
ВідповістиВидалити?
ВидалитиМоже. Внутрішня енергія тіла — це сума кінетичних енергій усіх частииок, з яких складається тіло, і потенціальних енергій їхньої взаємодії. Тому внутрішню енергію тіло має завжди
ВідповістиВидалитиТо може не мати чи має завжди?
ВидалитиВнутрішня енергія тіла — це сума кінетичних енергій усіх частинок з яких складається тіло і потенціальних енергій їхньої взаємодії. Тому внутрішню енергію тіло має завжди
ВідповістиВидалитиВнутрішня енергія тіла — це сума кінетичних енергій усіх частииок, з яких складається тіло, і потенціальних енергій їхньої взаємодії. Тому внутрішню енергію тіло має завжди.....
ВідповістиВидалитиМоже. Внутрішня енергія тіла — це сума кінетичних енергій усіх частииок, з яких складається тіло, і потенціальних енергій їхньої взаємодії. Тому внутрішню енергію тіло має завжди
ВідповістиВидалити